IRAN

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۵۶ - پروژه متلب
    عالی
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۲۱:۵۳ - hackres red
    گذاشتم
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۰۰:۴۳ - hackres red
    hasti

چه کنیم دید چشممان قوی شود؟

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ق.ظ


علت این امر افزایش ساعات کار با رایانه در محل کار و منزل و همین طور تماشای طولانی مدت تلویزیون‌هایی است که روز به روز بزرگ تر و شفاف تر می شود. به نوشته گاردین بسیاری از افراد معتقدند که همه افراد سرانجام باید از عینک یا لنز استفاده کنند چون در گذر سال های عمر، ضعیف شدن چشم امری طبیعی محسوب می شود. 
 
این نکته تا حدودی صحیح است اما درست از وقتی که فرد عینک می زند یا از لنز طبی استفاده می کند، دید چشم هایش سال به سال بدتر می شود. تقریبا همه افرادی که عینک می زنند از بالارفتن نمره چشمشان شکایت می کنند. 
 
البته تعداد زیادی هستند که به علت بیماری ها و مشکلات چشمی باید از عینک یا لنز استفاده کنند اما بیشتر مردم و افرادی که به قصد اصلاح دید خود عینک می زنند، می توانند با تمرینات ساده ای که طی ۵مرحله عضله چشم را تقویت می کند، به میزان زیادی از ضعیف تر شدن بینایی خود جلوگیری کنند. 
 
این تمرینات هیچ خطری برای چشم ندارد و اگر به مدت چند هفته متوالی انجام دهید، آثار آن را در بهبود بینایی خود درخواهید یافت. 
 
*پلک زدن: پلک زدن به عنوان یک راهکار ساده برای تمرکز طولانی تر و تمیز کردن چشم است. کاربران رایانه معمولا عادت به پلک زدن ندارند و اغلب وقتی پای تلویزیون می نشینند پلک نمی زنند. حال به عنوان یک تمرین و برای تقویت عضله چشم به مدت چند دقیقه و هر ۴ثانیه یک بار پلک بزنید. 
 
سپس سعی کنید به مدت ۲دقیقه پلک نزنید. آیا تفاوت را احساس می کنید؟ وقتی پلک می زنید، چشم ها یک ثانیه کوتاه را در تاریکی تجربه می کنند و همین تاریکی باعث بهبود عملکرد چشم و آمادگی بهتر برای دریافت اطلاعات جدید می شود. 
 
*ماساژ با کف دست ها: این کار باعث کاهش فشار چشم ها و استراحت دادن به چشم ها می شود. برای این کار چشم ها را ببندید. با کف دست چشم ها را بپوشانید. دست ها را به اندازه ای به چشم نزدیک کنید که بتوانید به راحتی پلک بزنید و فشار زیادی روی ماهیچه چشم وارد نکنید. ۲دقیقه به همین حالت بمانید. با این کار به چشمان خود استراحت می دهید و گرمای دستتان نقش مهمی در کاهش فشار به چشمانتان ایفا می کند. اگر در یک روز پرکار چند دقیقه این کار را انجام دهید، متوجه تاثیر شگفت انگیز آن بر عضله چشم خواهید شد. 
 
*عدد هشت: این تمرین باعث افزایش انعطاف پذیری ماهیچه چشم می شود و با این که کار بسیار ساده ای است، بسیار تاثیرگذار است. در فاصله ۷متری خود یک عدد هشت بزرگ انگلیسی را قرار دهید. به مدت چند دقیقه با چشم های خود عدد هشت را که به صورت یک مارپیچ است، دنبال کنید. 
 
*دور و نزدیک: این تمرین را تقریبا در هر مکانی می توان انجام داد. در یک صندلی راحت بنشینید. انگشت شست خود را در فاصله ۱۰سانتی متری از چشم ها قرار دهید. به انگشت خود نگاه کنید سپس به یک شیء با فاصله دورتر بنگرید. با هر بار تنفس عمیق، زاویه دید خود را تغییر دهید به گونه ای که یک بار به شیء نزدیک و یک بار به شیء دور نگاه کنید. این کار باعث تقویت ماهیچه چشم و بهبود بینایی می شود. 
*زوم کردن: روی یک صندلی راحت بنشینید به یک شیء نزدیک متمرکز شوید و سپس چشم ها را به پایین بدوزید. پس از چند دقیقه با تکرار این کار متوجه انعطاف پذیری عضلات چشم خود خواهید شد. این تمرین نیز به تقویت ماهیچه ها و بهبود کارکرد چشم منجر می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی