IRAN

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۵۶ - پروژه متلب
    عالی
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۲۱:۵۳ - hackres red
    گذاشتم
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۰۰:۴۳ - hackres red
    hasti

ما کاربران اینترنت تبدیل به افرادی شده‌ایم که جزئیات بیش از اندازه‌ای از زندگی‌مان را به اشتراک می‌گذاریم. چه عکس‌های زیادی از ناهارمان باشد، سلفی‌های بیش از اندازه یا عکس‌هایی که امیدواریم به دست افراد سودجو نیفتد، همه‌ی ما در این عمل مقصریم. و اینستاگرام برای ما ایرانی‌ها یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای چنین اتفاقاتی است.


در حالی که لاف زدن‌های بی‌مورد، نقل قول‌های انگیزه‌دهنده و پست‌های کلاس بدنسازی فریاد می‌زنندن که «من به توجه نیاز دارم» در واقع آسیب زیادی به ما وارد نمی‌کنند، به جز اینکه چند دوست مجازی کمتر داشته باشیم.
 
8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید 

اما پست‌های دیگری نیز هستند که شاید به سادگی از یادمان می‌روند، آن پست‌ها و اطلاعات اضافه‌ای که اگر به دست افراد سودجو بیفتند می‌توانند برایتان دردسرساز شوند. نگران شدید؟ لطفاً نگران نباشید. فقط حواستان باشد که مواردی که می‌گوییم را از صفحه‌ی اینستاگرامتان حذف کنید.

مقاله‌ای که این مطلب را از روی آن برایتان آماده کرده‌ایم در مورد فیسبوک صحبت می‌کند اما با خواندن آن متوجه شدیم که همه‌ی اتفاقات گفته شده را هنگام استفاده‌ی کاربران ایرانی از اینستاگرام نیز مشاهده می‌کنیم به این ترتیب بود که این مقاله را با کمی تغییر، و با کمک از مقاله‌های قبلی در مورد تامین امنیت حریم خصوصی در اینستاگرام برایتان آماده کردیم.
 
در مورد استفاده از اینستاگرام و تغییر بعضی از تنظیمات و اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان گذاشته می‌شود کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌ها و تنظیمات مهم اینستاگرام نیز می‌تواند قدم خوبی در جهت تامین امنیت بیشتر در این شبکه‌ی اجتماعی محبوب در ایران باشد. بگذارید شروع کنیم.

1.شماره موبایل‌تان

دیگر از دوران یاهو مسنجر فاصله‌ی زیادی گرفته‌ایم، روزهایی که شاید خیلی‌ها آرزو داشتند که می‌توانستند شماره موبایل خود را به آسانی به اشتراک بگذارند تا شخص مورد نظرشان بتواند با آن‌ها تماس بگیرد. بله، شاید تا چند سال پیش به اشتراک گذاشتن شماره موبایل در صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی فکر خوبی به نظر می‌رسید اما دیگر اینطور نیست.
 
8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید 

نه، البته که شبکه‌های اجتماعی از شماره موبایل شما سو استفاده نخواهند کرد اما به یاد داشته باشید که خیلی‌ها هنگام چک کردن پروفایل شما به دنبال اطلاعات شخصی‌تان هستند یا حتی می‌توانند افراد کم سن و سالی باشند که از شماره موبایل‌تان برای مزاحمت تلفنی استفاده کنند. حتی اگر اتفاق بدی در این مورد برایتان نیفتد انتظار هم نداشته باشید که اتفاق خوبی در انتظارتان باشد پس بهتر است که همیشه مراقب باشید.
 


2.عکس‌هایی که در آن‌ها «در حال خودتان نیستید»

شاید بخواهید به تمام دوستانتان نشان دهید که دیشب چه شب خوبی داشته‌اید اما اگر تنظیمات پروفایل‌تان در حالت خصوصی تنظیم نشده باشد این فقط دوستانتان نیستند که از شب شما باخبر خواهند شد. گرچه این عکس‌ها می‌توانند باعث ناامید شدن پدر و مادرتان شوند اما می‌توانند تاثیرات بزرگ‌تری نیز روی زندگی شما داشته باشند، برای مثال هنگام چک کردن پروفایل‌تان بعد از ثبت‌نام در یک مصاحبه‌ی کاری می‌توانند دلیلی باشند که شما را از چشم کارفرما بیندازند.
 
8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید 

شاید جمله‌ی آخرمان برایتان کمی دور از ذهن باشد اما بهتر است بدانید که چک کردن صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی به ابزاری معمول برای بسیاری از کارفرمایان تبدیل شده است. با توجه به راحت بودن پیدا کردن و دسترسی به اشخاص مختلف در شبکه‌های اجتماعی نباید هم انتظار دیگری در این زمینه داشته باشیم. و البته به احتمال زیاد دیدن عکس‌های شما در حالی که در حال خودتان نیستید و وقتی که در حال انجام کارهای کمی غیرمعمول‌تر هستید روی کارفرمایتان تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت. توصیه می‌کنیم که یا این عکس‌ها را از پروفایل خود پاک کنید یا تنظیمات حریم شخصی خود را تغییر دهید.
 


3.تاریخ تولد شما

خیلی خوب است وقتی دوستانتان که از زمان تولد قبلی‌تان با آن‌ها ارتباطی نداشته‌اید در روز تولدتان برایتان پیام تبریکی می‌فرستند، اتفاقی که می‌تواند باعث شود در روز تولدتان احساس دوست داشته شدن و مهم بودن کنید. اما از تاریخ تولد می‌توان بیشتر از یک تبریک معمولی استفاده کرد.
 
 8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید

در کنار نام و آدرس محل زندگی شما، تاریخ تولدتان یکی از معدود اطلاعاتی است که جاعلان هویت از آن برای جعل هویت شما استفاده می‌کنند، پس چرا باید چنین اطلاعاتی را به راحتی در اختیار همگان قرار دهید؟ البته که مهم‌تر است که از جعل هویت خود پیشگیری کنید تا اینکه در روز تولدتان چند پیام تکراری تبریک از دوستان نه چندان نزدیک‌تان دریافت کنید، اینطور نیست؟
 

 
4.مکان شما

اگر آدمی هستید که زیاد به سفر می‌روید و جاهای مختلف را می‌بینید شاید تگ کردن مکان‌تان در عکس‌ها اتفاق جالبی باشد، اما اگر از افرادی هستید که در حال پست کردن عکسی از خانه‌تان هستید و آدرس خانه‌ی خود را به عنوان مکان‌تان در عکس تگ می‌کنید لطفاً این کار را نکنید. تنها اتفاقی که در این صورت می‌افتد این است که افراد سودجو به اطلاعات شخصی بیشتری از شما دسترسی دارند و می‌توانند از آن برای سو استفاده بهره ببرند.
 
 8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید

البته اطلاعات مکانی دیگری نیز هست که باید از به اشتراک گذاشتن آن‌ها خودداری کنید. کودک‌تان را جلوی در مدرسه‌اش پیاده کرده‌اید و هنگام پیاده شدن عکسی با او گرفته‌اید؟ در این مورد نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات مکانی به احتمال زیاد کار هوشمندانه‌ای نباشد. همچنین اگر در حال خارج شدن از شهر برای چند روز هستید لطفاً از به اشتراک گذاشتن عکسی در این زمینه خودداری کنید.
 


5.عکس‌های فرودگاه و تعطیلات

می‌توانید از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های مهمانی و تعطیلات خود استفاده کنید تا حسودی دوستانتان را برانگیزید، هر چه باشد اینستاگرام برای همین کارها ساخته شده است، مگر نه؟ اما می‌توانید کمی صبر کنید و بعد از بازگشتنتان از سفر این کار را انجام دهید.
 
 8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید

گرچه شاید این عکس‌ها پیامی که می‌فرستند این باشد که برداشت شما از خوش‌گذرانی عکس گرفتن در مکانی جدید و به اشتراک گذاشتن آن است اما این عکس‌ها پیام دیگری را نیز در اختیار افراد می‌گذارند «سلام، خانه‌ی من برای چند هفته‌ی آینده خالی است، می‌توانید از آن دزدی کنید.»

حتی اگر حریم شخصی اینستاگرام‌تان را تنظیم کرده‌اید و مطمئنید که همه نمی‌توانند پست‌های شما را ببینند چند نفر از آن 643 دنبال‌کننده‌ای که دارید را واقعاً می‌شناسید و به آن‌ها اطمینان دارید؟
 


6.رئیس‌تان

با اینکه در شبکه‌های اجتماعی چندان مراقب نبوده‌اید اما توانستید شغلی که می‌خواستید را پیدا کنید؟ بعد از این مطمئن شوید هر کاری که می‌کنید رئیس خود را به عنوان یکی از دوستانتان در اینستاگرام انتخاب نکنید و انتظار نداشته باشید که دوست شدن با رئیس‌تان در اینستاگرام سبب پیشرفت کاری‌تان شود. شاید اگر در حال صحبت کردن در مورد LinkedIn یا Twitter بودیم اوضاع کمی فرق می‌کرد اما در مورد اینستاگرام این طور نیست. حتی اگر می‌خواهید توصیه‌های ما را رعایت کنید و عکس‌های عجیبی در اینستاگرام خود نگذارید باز هم دسترسی رئیس‌تان به صفحه‌ی شخصی‌تان اتفاق خوبی نیست.
 
 8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید

موارد زیادی از کاربرانی وجود دارند که شغل خود را به خاطر ابراز نظرشان در شبکه‌های اجتماعی از دست داده‌اند. حتی اگر قرار نیست که به صورت مستقیم نسبت به رئیس‌تان در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید هنوز هم راه‌های زیادی وجود دارد که ممکن است اتفاقاتی بیفتد که به ضرر شما تمام شود. وقتی که دوستانتان شما را در عکسی تگ کنند که از همان روزی است که به رئیس خود گفته بودید که مریضید و نمی‌توانید سر کار بروید، نباید منتظر اتفاقات خوبی باشید.

البته این اتفاق دوطرفه است. آیا دوست دارید عکسی از رئیس‌تان ببینید که در کنار استخر یا دریا در حال وقت‌گذرانی است؟ شاید چنین عکسی کمی در جلسه‌ی کاری بعدیتان تاثیرگذار باشد.
 


7.عکس‌های کسی که قبلاً با او در رابطه بوده‌اید

شاید به نظر چیز کوچک و بی‌اهمیتی باشد، اما به حرف‌های ما گوش کنید، آن عکس‌ها را پاک کنید. نه تنها چنین عکس‌هایی می‌توانند شما را با اشخاصی که در آینده با آن‌ها در رابطه خواهید بود دچار مشکل کنند، بلکه در حال حاضر بسیاری از افراد قبل از اینکه تصمیم بگیرند می‌خواهند با شما بیشتر آشنا شوند یا نه، اسکن کاملی از کل پروفایل شما خواهند داشت و ممکن است که دیدن چنین عکس‌هایی تاثیر خوبی روی آن‌ها نداشته باشد.
 
8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید 

بعضی از اپ‌ها و سرویس‌های جانبی نیز محبوب‌ترین عکس‌های چند سال گذشته‌تان را برایتان پیدا می‌کنند و به نمایش می‌گذارند تا خوشحال شوید. و اگر در کشمکشی احساسی در مورد رابطه‌ی قبلی‌تان هستید و تلاش می‌کنید که از آن فضا خارج شوید آخرین چیزی که نیاز دارید ببینید چنین عکسی خواهد بود. البته که می‌توانید عکس‌های گذشته‌تان را جایی ذخیره داشته باشید اما این که آ‌ن‌ها را در حساب شبکه‌ی اجتماعی خود نگاه دارید بحث دیگری است.
 


8.هر چیزی که «آن دوست عجیب‌تان» شما را در آن تگ می‌کند

همه‌ی ما دوستی داریم که همگام با بقیه بزرگ نشده است، همانی که هیچ تلاشی برای پیشرفت در زندگی نمی‌کند، دوستان جدید پیدا نمی‌کند و هنوز فکر می‌کند که تگ کردن شما در عکس‌های نامعمول و بی‌ربط می‌تواند کار بسیار جالبی باشد. همان دوستی که هر دفعه که نامش را در لیست نوتیفیکیشن‌هایتان می‌بینید احساس می‌کنید زندگی‌تان در خطر افتاده است.
 
 8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید

نه تنها باید عکس‌هایی که قبلاً توسط او در آن‌ها تگ شده‌اید را از پروفایل خود حذف کنید بلکه باید تنظیمات خود را به گونه‌ای انجام دهید که عکس‌های جدید این شخص نیز در پروفایل‌تان به نمایش گذاشته نشود.

می‌توانید تنظیمات اینستاگرام خود را به نحوی تغییر بدهید که عکس‌هایی که در آن‌ها تگ می‌شوید برای نمایش داده شدن در حساب کاربری شما نیاز به تایید خودتان داشته باشند. البته که چنین کاری می‌تواند برای 95 درصد از عکس‌های مناسب‌تان، کاری بیش از اندازه باشد اما ارزشش را دارد که از دست عکس‌های خاصی در امان باشید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی