IRAN

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۵۶ - پروژه متلب
    عالی
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۲۱:۵۳ - hackres red
    گذاشتم
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۰۰:۴۳ - hackres red
    hasti

۴۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است


از مخوف ترین سربازان آلمانی و یکی از افراد محبوب هیتلر، سربازی بنام fritz christen بود که در جریان جنگ جهانی دوم درطی ۳ روز به تنهایی ۱۰۰ نفر سرباز روسی را کشت و ۱۳ تانک را منهدم کرد!



۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۳۱

خیلی ها می گویند لاکچری یک مفهوم بی در و پیکری است. خیلی ها هم برای لاکچری حد و مرزهایی قائل هستند، اما همه این دو طیف روی سه ضلع اصلی لاکچری توافق دارند؛ گران ترین، باکیفیت ترین و کمیاب ترین.


در دنیا لاکچری، تبصره های فرهنگی و بومی اصل مهمی است، آن چیزی که در ایتالیا یا در خیابان های شانزه لیزه یک مفهوم لاکچری به حساب می آید شاید در نیویورک لاکچری نباشد. حتی احتمال دارد برخی مفاهیم لاکچری در برخی کشورها و اقلیم ها امکانش وجود نداشته باشد.

حالا سال هاست که شبکه های اجتماعی به کمک این مفهوم آمده و لاکچری بازهای جهان را روی مفاهیم خاصی متحد کرده است. سبک پوشش خاص، سبک سفرها، تعطیلات و تفریحات خاص، خانه و امکانات خاص، مهمانی ها و دورهمی ها، فضاهای کاری و اداری و... همه آن مصادیقی است که یک زندگی لاکچری را رقم می زند.

روی دیگر لاکچری دارای مفهومی و پایگاهی اجتماعی است. به ویژه در جوامع طبقات زده که افراد براساس دارایی، میزان ثروت و بهره بردن از امکانات ارزش گذاری می شوند. با این حال و خوب یا بد، مفاهیم لاکچری به عنوان یک خرده فرهنگی ارزشی وارد جامعه ایران شده و در پله ای بالاتر از رفاه، تمول و زندگی مرفه قرار می گیرد.
 
 سفرهای لاکچری ایرونی
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۵۳

«خرمشهر» از نام‌هایی است که با یادآوری‌اش، بیش از هرچیز به یاد اتفاق خاص درباره‌اش می‌افتیم،‌ خاطره‌ «هشت سال دفاع مقدس»، فارغ از این که این شهر تاریخی تا قبل از آغاز جنگ یکی از شهرهای مهم و حتی می‌توان گفت در گذشته‌ نه چندان دور، به عنوان یک منطقه‌ آزاد تجاری و بندری مهم و تجاری در سطح منطقه شناخته شده بود.


شاید امروز آثار تاریخی «خرمشهر» به تعداد انگشتان دست هم نباشد، اما اهمیت شهر با توجه به اتفاقی که به مدت هشت سال در آن رخ داد، قطعا در کمتر از پنجاه سال آینده خود یک تاریخ دیگر را برای ایران بزرگ فرهنگی و ایران اسلامی به یادگار می‌گذارد.

مسجدجامع خرمشهر؛ در ورودی این شهر، در فلکه «الله» قرار دارد، امروز این بنای تاریخی، نقطه‌ی گردشگری و مذهبی و دفاع مقدس این شهر محسوب می‌شود.

مسجد جامع خرمشهر در زمان جنگ و قبل از اشغال؛ مرکز فرماندهی و تدارکات و گردهمایی مدافعان شهر بود، به همین دلیل لقب نماد مقاومت را نیز به خود گرفت و در حال حاضر نیز بین بازماندگان جنگ و علاقمندان به تاریخ جنگ ایران و عراق به همین نام شناخته می‌شود. پس از پایان جنگ ایران و عراق، مسجد خرمشهر یکی از تنها ساختمان‌هایی بود که پس از باز پس گیری به صورت نیمه سالم باقی مانده بود.
 
اینجا «ونیز»ِ ایران است + تصاویر
اینجا نماد مقاومت خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۵۰

دنیای کنونی، پر شده از اپلیکیشن های مختلف به همراه استارتاپ هایی که ارزشی میلیارد دلاری دارند. در چنین جهانی، اهمیت باغی به نام Rossotti که در قلب سیلیکون ولی واقع شده، چندان قابل لمس نیست؛ باغی که از سال ۱۸۵۲ تا کنون در مکان کنونی اش در خدمت رستوران و کافه های مختلف بوده و مردم برای سرگرمی خود در آن حضور پیدا کرده اند. این روزها البته نامش به «Alpine Inn» تغییر کرده، اما هنوز هم می توان افراد متفاوت را در آن مشاهده کرد. این باغ که در دهه های گذشته مقر کلوب موتورسواران«فرشته‌ های جهنم» بود، هنوز هم میزبان چندین نوع شخصیت مختلف و کاملاً متمایز از هم است.

روایت ناگفته ای از سرآغاز دهکده جهانی؛ اینترنت چگونه ابداع شد؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۴۵

ما کاربران اینترنت تبدیل به افرادی شده‌ایم که جزئیات بیش از اندازه‌ای از زندگی‌مان را به اشتراک می‌گذاریم. چه عکس‌های زیادی از ناهارمان باشد، سلفی‌های بیش از اندازه یا عکس‌هایی که امیدواریم به دست افراد سودجو نیفتد، همه‌ی ما در این عمل مقصریم. و اینستاگرام برای ما ایرانی‌ها یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای چنین اتفاقاتی است.


در حالی که لاف زدن‌های بی‌مورد، نقل قول‌های انگیزه‌دهنده و پست‌های کلاس بدنسازی فریاد می‌زنندن که «من به توجه نیاز دارم» در واقع آسیب زیادی به ما وارد نمی‌کنند، به جز اینکه چند دوست مجازی کمتر داشته باشیم.
 
8 چیزی که همین حالا باید از صفحه‌ی اینستاگرام خود پاک کنید 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۴۲


مصرف خودسرانه پروتئین‌ها و مکمل‌های ورزشی در بسیاری از باشگاه‌ها رواج دارد، اما درصورتی که در استفاده از این ترکیبات دقت کافی صورت نگیرد می‌تواند عوارض خطرناکی مانند فشارخون و آسیب به کلیه را به همراه داشته باشد.متاسفانه در باشگاه‌های ورزشی و در بین مربیان عقاید و باورهای اشتباهی در مورد مصرف مواد‌غذایی و استفاده از مکمل‌ها و پروتئین‌ها وجود دارد که هیچ پایه و اساس علمی ندارند.برای مثال برخی از مربیان به ورزشکاران توصیه می‌کنند از آب، مواد شیرین یا مواد‌غذایی که نشاسته دارند استفاده نکنند. این یکی از باورهای اشتباه در بسیاری از باشگاه‌هاست و بر خلاف تصور عموم این مواد باعث افزایش وزن بعد از ورزش کردن نمی‌شوند.
در برخی از باشگاه‌ها به ورزشکاران توصیه می‌شود برای لاغری آب کرفس مصرف کنند یا برای افزایش وزن از پروتئین‌ها استفاده کنند، درحالی‌که هیچ کدام از این روش‌ها تاثیر زیادی بر تناسب اندام ندارند.
در افرادی که دچار کمبود وزن هستند، مصرف یک قاشق غذاخوری پودرهای پروتئین می‌تواند مفید باشد اما مصرف بیش‌ازحد آن ممکن است آسیب‌های جدی به بدن وارد کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۳۵


دو تا آفریقایی با یه نفر سومی وسط بیایون بودن در همین حال و هوا بودن که یدفعه آفریقایی یه چراغ جادو پیدا می کنه.
بعد غوله می یاد بیرون و به آفرقایی میگه یه آرزو کن.


آفریقایی میگه: منو سفید کن.
تا اینو میگه سومی میزنه زیر خنده آفریقایی میگه: چیه برای چی میخندی؟
سومی گفت: همینجوری.
بعد غوله به آفریقایی دومیه گفت: تو چی می خوای؟
آفریقایی گفت: منم سفید کن .
دوباره سومی میزنه زیر خنده .
آفریقایی گفت برای چی میخندی؟
سومی باز گفت: همینجوری.
نوبت سومی میشه. غوله ازش می پرسه: تو چی می خوای .
سومی میگه: این دوتا رو سیاه کن.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۱۳


مسئولین یک مؤسسه خیریه متوجه شدند که وکیل پولداری در شهرشان زندگی می‌کند و تا کنون حتی یک ریال هم به خیریه کمک نکرده است. پس یکی از افرادشان را نزد اوفرستادند..

مسئول خیریه: آقای وکیل ما در مورد شما تحقیق کردیم و متوجه شدیم که الحمدالله از درآمد بسیار خوبی برخوردارید ولی تا کنون هیچ کمکی به خیریه نکرده‌اید.

نمی‌خواهید در این امر خیر شرکت کنید؟

وکیل: آیا شما در تحقیقاتی که در مورد من کردید متوجه شدید که

 مادرم بعد از یک بیماری طولانی سه ساله، هفته پیش درگذشت و در طول آن سه سال، حقوق بازنشستگی‌اش کفاف مخارج سنگین درمانش را نمی‌کرد؟  زود قضاوت کردید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۰۶


آموزگار به دانش آموزان گفت کتابهای خود را باز کنید و از روی درس حسنک کجایی بخوانید. یکی از دانش آموزان شروع به خواندن کرد:
گاو ما ما می کرد. گوسفند بع بع می کرد. سگ واق واق می کرد و همه با هم فریاد می زدند حسنک کجایی؟ شب شده بود اما حسنک به خانه نیامده بود . حسنک مدت های زیادی است که به خانه نمی آمد. او به شهر رفته و در آنجا شلوار جین و تی شرت های تنگ به تن می کند. او هر روز صبح به جای غذا دادن به حیوانات جلوی آینه به موهای خود ژل می زند. موهای حسنک دیگر مثل پشم گوسفند نیست چون او به موهای خود گلت می زند. دیروز که حسنک با کبری چت می کرد، کبری گفت تصمیم بزرگی گرفته است. کبری تصمیم داشت حسنک را رها کند و دیگر با او چت نکند چون او با پتروس چت می کرد. پتروس همیشه پای کامپیوترش نشسته بود و چت می کرد. پتروس دید که سد سوراخ شده اما انگشت او درد می کرد چون زیاد چت کرده بود. او نمی دانست که سد تا چند لحظه ی دیگر می شکند. پتروس در حال چت کردن غرق شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۰۲


روح آدمی چیست، حقیقت آن کدام

است و آیا دیدن آن ممکن است؟

پاسخ:

موضوع روح انسانی، از شریف ترین موضوعاتی است که می طلبد آدمی مطالعات و تأملاتی نسبت به آن داشته باشد. در این باب گرچه مسائل و مباحث فراوانی از سوی فیلسوفان، متکلمان، روانشناسان و روانکاوان، مفسران و محدّثان طرح شده و هر یک از دیدگاه ویژه خود آن را کاویده است، که حتی پرداختن به شمه ای از آن بسیار فراتر از چارچوب این نوشتار و سطح کار مجله است ولی در حد یک مقاله کوتاه، به تناسب پرسش بالا، تنها به برخی مسائل مربوط به آن می پردازیم.

روح، مجرّد یا مادّی؟

بی شک هر یک از ما درمی یابیم که وجود ما گذشته از جسم و آثار مخصوص بدان، دارای خواص و حالاتی است همچون فکر کردن، دوستی، و نفرت، احساسات و عواطف، سخاوت و بخل، شجاعت و ترس و مانند آن. وجود این حالات و اوصاف در وجود انسان، حداقل این پرسش را برای او ایجاد می کند که خاستگاه و منشأ این ویژگی ها چیست؟ مادی ها در پاسخ به این سؤال، تمامی این خواص را از آثار جسم دانسته اند و همه آنها را از بعد مادی تفسیر کرده و هر یک را به علتی از علل جسمانی بازگردانده اند. به اعتقاد آنان هیچ صفتی را نمی توان یافت که قابل انطباق بر قوانین مادی نبوده و توجیه مادّی نداشته باشد، تا به ناچار برای توجیه آن به علتی ماوراء جسم و ماده روی آوریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۵۹