IRAN

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

به سایت lordd خوش اومدید امیدوارم که از این سایت لذت ببرید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۵ بهمن ۹۶، ۲۳:۵۶ - پروژه متلب
    عالی
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۲۱:۵۳ - hackres red
    گذاشتم
  • ۲۲ فروردين ۹۶، ۰۰:۴۳ - hackres red
    hasti

عامل درجه 1 : خواب ناکافی

شاید بدیهی به نظر برسد، اما ممکن است دلیل خستگی شما، کمبود خواب باشد. این وضعیت می‌تواند بر روی تمرکز و سلامتی شما تاثیر بگذارد. بزرگسالان باید هفت تا هشت ساعت در شب بخوابند.

435345

درمان: 

خواب را اولویت قرار دهید و برنامه زمانی منظم داشته باشید. لپ تاپ، تلویزیون و تلفن را در اتاق خواب قدغن کنید. اگر هنوز مشکل دارید از پزشک کمک بگیرید، ممکن است دچار اختلال خواب شده باشید.

عامل شماره 2 : وقفه تنفسی هنگام خواب

برخی از مردم فکر می‌کنند به اندازه کافی می‌خوابند، اما وقفه تنفسی هنگام خواب دارند و تنفسشان برای لحظاتی کوتاه در طول شب متوقف می‌شود. هر اختلال تنفسی لحظه ای شما را بیدار می‌کند اما ممکن است از آن آگاه نباشید. نتیجه: در حالی که هشت ساعت را در رختخواب سپری کرده اید، ولی بازهم دچار کم خوابی هستید.
درمان: 

اگر اضافه وزن دارید، وزنتان را کاهش دهید، سیگار را ترک کنید و از دستگاه CPAP (دستگاه فشار مثبت مداوم مسیر هوایی) برای کمک به باز ماندن مسیر هواییتان در شب، استفاده کنید.

534453

عامل شماره 3 : عدم انرژی کافی

کم خوری بیش از حد، باعث خستگی می‌شود اما خوردن غذاهای نامناسب نیز می‌تواند مسئله ساز باشد. داشتن رژیم غذایی متعادل قند خون را در سطح طبیعی نگه می‌دارد و از احساس بی حالی ناشی از افت سطح قند خون پیشگیری می‌نماید.
درمان :

همیشه صبحانه بخورید و پروتئین و کربوهیدراتهای پیچیده را در همه وعده های غذایی خود جای دهید. برای مثال تخم مرغ را با نان حاوی غلات کامل بخورید. همچنین وعده های غذایی و میان وعده در طول روز بخورید تا انرژی تان را حفظ کنید.

عامل شماره 4 : کم خونی

کم خونی یکی از علتهای خستگی در زنان است. از دست دادن خون در دوران قاعدگی می‌تواند باعث کمبود آهن شود که موجب احتمال بیشتر خستگی در زنان می‌شود. سلولهای قرمز خون برای حمل اکسیژن به بافتها و اندامهای بدن مورد نیاز هستند.
534434353

درمان :

برای کم خونی ناشی از کمبود آهن، مصرف مکمل آهن و غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز بدون چربی، جگر، صدف، لوبیا و غلات غنی شده می‌تواند مفید باشد.

عامل شماره 5 : افسردگی

ممکن است افسردگی را به عنوان اختلال احساسی بشناسید، اما افسردگی در بسیاری از علائم فیزیکی نیز نقش دارد. خستگی، سردرد و کاهش اشتها متداولترین علائم فیزیکی هستند. اگر بیش از چند هفته است که احساس خستگی می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید.
درمان: 

افسردگی به خوبی با روان درمانی و / یا دارو درمان می شود.

عامل شماره 6 : کم کاری تیروئید

تیروئید غده کوچکی در قاعده گردن است که متابولیسم و سرعت تبدیل سوخت به انرژی را کنترل می‌کند. وقتی غده تیروئید دچار کم کاری شود و عملکرد متابولیسم بیش از حد آهسته گردد، ممکن است احساس بی حالی و افزایش وزن داشته باشید.
درمان: 

اگر آزمایش خون تائید کند که سطح هورمونهای تیروئید پایین است، هورمونهای سنتزی می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد.

عامل شماره 7 : کافئین بیش از حد

کافئین به مقدار متعادل می‌تواند هوشیاری و تمرکز افزایش دهد اما مصرف بیش از حد آن ضربان قلب، فشار خون و عصبی شدن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف بیش از حد کافئین در برخی از افراد ایجاد خستگی می‌کند.
images

درمان: 

مقدار مصرف شکلات، چای، نوشیدنیهای گاز دار و هر دارویی که حاوی کافئین است را به تدریج کاهش دهید. متوقف کردن ناگهانی مصرف کافئین ، ممکن است باعث ایجاد علائم بازگیری کافئین و خستگی بیشتر شود.

عامل شماره 8 : عفونت دستگاه ادراری

اگر تا کنون عفونت دستگاه ادراری داشته اید، احتمالا با درد و سوزش و احساس اضطرار در دفع ادرار، آشنا هستید. اما عفونت همیشه با این علائم بارز خود را نشان نمی‌دهد. در برخی موارد، خستگی تنها علامت آن است. آزمایش ادرار می‌تواند به سرعت وجود عفونت دستگاه ادراری را تائید یا رد کند.
درمان: 

آنتی بیوتیک برای معالجه عفونت دستگاه ادراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و خستگی معمولاٌ ظرف یک هفته از بین می‌رود.

عامل شماره 9 : دیابت

index

در افراد مبتلا به دیابت، سطح بالا و غیر طبیعی قند، به جای این که به سلولهای بدن وارد شود تا به انرژی تبدیل شود در جریان خون باقی می‌ماند. در نتیجه بدن با وجود تغذیه کافی، خالی از انرژی است. اگر خستگی بدون علت در شما همچنان وجود دارد، با پزشک خود درباره آزمایش دیابت صحبت کنید.
درمان :

درمان دیابت می‌تواند شامل تغییرات سبک زندگی مانند ورزش و رژیم غذایی، درمان انسولین و داروهایی برای کمک به بدن در فرآوری قند باشد.

عامل شماره 10 : بی آب شدن بدن

خستگی ممکن است نشانه بی آب شدن بدن باشد. چه کارتان در فضای بیرون باشد چه پشت میز، بدن شما نیاز به آب دارد تا به خوبی کار کرده و خنک بماند. تشنگی نشانه بی آبی بدن است.
درمان: 

در طول روز آب بنوشید تا ادرار کمرنگ بماند. یک ساعت قبل از فعالیت فیزیکی حداقل دو فنجان بنوشید. در طول فعالیت ورزشی جرعه جرعه و پس از آن دو فنجان دیگر آب بنوشید.

عامل شماره 11 : بیماری قلبی

وقتی در طول فعالیتهای روزانه مانند نظافت خانه یا حیاط، دچار خستگی می‌شوید، ممکن است قلب شما دیگر توان ادامه این کار را نداشته باشد. اگر متوجه شدید کارهایی که پیش از این به سادگی انجام می‌دادید، اکنون تمام کردنشان برایتان دشوار است، با پزشک خود درباره بیماری قلبی صحبت کنید.
درمان :

تغییرات سبک زندگی، دارو و روشهای درمانی می‌توانند بیماری قلبی را تحت کنترل گرفته و انرژی را به شما بازگردانند.

عامل شماره 12 : اختلال خواب ناشی از شیفت کاری 

شب کاری یا شیفتهای چرخشی ممکن است ساعت بدن را دچار اختلال کنند. ممکن است هنگامی که باید بیدار باشید احساس خستگی کنید و با خواب در طول روز مشکل داشته باشید.
درمان :

هنگامی که لازم است در روز بخوابید، قرار گیری در معرض نور خورشید را محدود کنید. اتاق خواب را خنک، ساکت و تاریک کنید. اگر هنوز دچار مشکلات خواب هستید با پزشک صحبت کنید. مکملها و داروها ممکن است در این زمینه مفید باشند.

index

عامل شماره 13 : آلرژی غذایی

برخی از پزشکان معتقدند آلرژیهای پنهان غذایی می‌تواند فرد را دچار خواب آلودگی کند. اگر خستگی پس از وعده غذایی شدت می‌یابد، ممکن است عدم تحمل خفیف به چیزی که مصرف کرده اید داشته باشید (لازم نیست حتما دچار کهیر و خارش شوید، کافیست احساس خستگی کنید).
درمان: 

هر بار یک غذا را حذف کنید و ببینید خستگیتان بهبود می‌یابد یا خیر. همچنین می‌توانید با پزشک درباره تست آلرژی غذای صحبت کنید.

عامل شماره 14 : فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن ( CFS)

اگر خستگی شما بیش از شش ماه طول کشیده و به قدری شدید است که نمی‌توانید فعالیتهای روزمره تان را مدیریت کنید، ممکن است به سندرم خستگی مزمن یا فیبرومیالژیا دچار شده باشید. هر دوی این بیماریها می‌توانند علائم مختلفی داشته باشند اما خستگی بدون علت و مداوم یکی از اصلیترین علائم است.
درمان :

اگر چه درمان سریع برای سندرم خستگی مزمن یا فیبرومیالژیا وجود ندارد اما اغلب بیماران از تغییر برنامه زمانی روزانه، یادگیری عادتهای بهتر خواب و آغاز برنامه ورزشی ملایم می‌توانند بهره ببرند.

درمان سریع خستگی خفیف

اگر خستگی خفیف دارید که با هیچ وضعیت پزشکی در ارتباط نیست، ورزش می‌تواند راه حل آن باشد. تحقیقات نشان می‌دهد بزرگسالان سالم اما خسته از یک برنامه ورزشی متوسط می‌توانند انرژی قابل توجهی به دست آوردند. در یک مطالعه شرکت کنندگان به مدت بیست دقیقه با سرعت کم از دوچرخه ثابت استفاده کردند. انجام این کار سه مرتبه در هفته برای مبارزه با خستگی کافی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی